[Beernerds] Great success!

Arnd Marijnissen contact at sociallife.org
Wed Jun 22 15:59:45 CEST 2022

Hmmm

Ik heb meer het idee dat je de boel kunt calibreren met een SG-meter OF
met een Brix-meter oid.. maar ... hoe je ervoor zorgt dat de boel 'SG'
is ipv '⁰p" is me nog niet duidelijk

Op zich kun je die polynoom berekenen zodat er gewoon SG-getallen uit
rollen. Maar....word dan de 'unit' die het ding exporteert ook ineens
automagisch '⁰SG' ipv '⁰P' zoals ie nu laat zien in HomeAssistant ?
Op zich is de logica eenvoudig in code op te lossen; als de polynoom
waardes teruggeeft hoger dan 20 (da's 1080 SG... )
Of...als de waarde onder de 787 ligt neemt ie maar aan dat het Plato is
(da's de SG van pure alchohol, immers)

'tis gewoon raar dat ie wel een config-switch heeft voor temperatuur
(Fahrenheit, Celsius en...jawel ...KELVIN!)... maar niet voor
- SG
- Plato
- Brix
- Balling